Bewerken van Leuvense Vaart

Waarschuwing: u bent niet aangemeld. Uw IP-adres wordt opgeslagen als u wijzigingen op deze pagina maakt.

Houd rekening met ons beleid, wanneer u pagina's aanmaakt of bewerkt. Voor hulp open deze link in een nieuw tabblad of venster (rechtermuisklik).

In geval u een overlegpagina bewerkt (herkenbaar door 'Overleg' vooraan de titel):

Gelieve voor elk afzonderlijk topic telkens een titeltje aan te maken.
   Indien u een nieuw topic aanmaakte door op een '+'-teken naast de tab 'bewerken' te klikken, wordt wat u na 'Onderwerp/kop:' invult automatisch als nieuw titeltje geplaatst.
Indien u een topic verderzet (in principe onderin dat topic): na andermans bijdrage (of ter onderscheid van uw net eerdere bijdrage), spring 1 stap (meer) in door een dubbelepunt (extra) vooraan.
Gelieve ook wijl u niet aangemeld bent, iedere boodschap te signeren met vier tildes ~~~~.

Voorbeeld:
==Titel eerste topic==
Commentaar 1 ~~~~
:Commentaar 2 ~~~~
::Commentaar 3 ~~~~

Deze bewerking kan ongedaan gemaakt worden. Hieronder staat de tekst waarin de wijziging ongedaan is gemaakt. Controleer voor het opslaan of het resultaat gewenst is.

Huidige versie Uw tekst
Regel 55: Regel 55:
   
 
==Kunstwerken==
 
==Kunstwerken==
De Vaart kent te Mechelen volgende zogenaamde [[wp:Kunstwerk (bouwkundig)|''kunstwerken'']]: Zennegatsluis met sinds december 2012 een beweegbare fiets- en voetgangersbrug,<ref group="N">Vanouds stak men te voet, eventueel met fiets aan de hand, de Vaart over bovenop de sluisdeuren, zoals men tot in de 2e helft van de 20e eeuw ook de [[Dijle (rivier)|Binnendijle]] over kon. Nu is zulks verboden en verhinderd. Aan het Zennegat werd ruim 100 m voor de sluis een voorlopige oversteekplaats met pontons aangelegd tot in 2013 een beweegbare definitieve brug voor zwakke weggebruikers, geplaatst in december, klaar raakte. — Bron:<span style="font-size:90%;line-height:1.2em;"><br />&nbsp; 1) {{Citeer web
+
De Vaart kent te Mechelen volgende zogenaamde [[wp:Kunstwerk (bouwkundig)|''kunstwerken'']]: Zennegatsluis met sinds december 2012 een beweegbare fiets- en voetgangersbrug,<ref group="N">Vanouds stak men te voet, eventueel met fiets aan de hand, de Vaart over bovenop de sluisdeuren, zoals men tot in de 2e helft van de 20e eeuw ook de [[Dijle|Binnendijle]] over kon. Nu is zulks verboden en verhinderd. Aan het Zennegat werd ruim 100 m voor de sluis een voorlopige oversteekplaats met pontons aangelegd tot in 2013 een beweegbare definitieve brug voor zwakke weggebruikers, geplaatst in december, klaar raakte. — Bron:<span style="font-size:90%;line-height:1.2em;"><br />&nbsp; 1) {{Citeer web
 
|url=http://www.integraalwaterbeleid.be/nl/bekkens/dijle-en-zennebekken/nieuwsbrief/dijle-en-zennebekken-nieuwsbrief/nr-6-januari-2013
 
|url=http://www.integraalwaterbeleid.be/nl/bekkens/dijle-en-zennebekken/nieuwsbrief/dijle-en-zennebekken-nieuwsbrief/nr-6-januari-2013
 
|titel=3. Beweegbare brug Zennegat over enkele maanden klaar
 
|titel=3. Beweegbare brug Zennegat over enkele maanden klaar
Regel 69: Regel 69:
 
|citaat=Vierendeel was de eerste hoofdingenieur-directeur van de Provinciale Technische Dienst West-Vlaanderen en hoogleraar aan de Katholieke Universiteit Leuven. De manier waarop Vierendeel metalen bruggen ontwierp, was een revolutie in de metalen bruggenbouw. Er werden vele Vierendeelbruggen gebouwd, ook in Frankrijk, de VS, China en Japan.
 
|citaat=Vierendeel was de eerste hoofdingenieur-directeur van de Provinciale Technische Dienst West-Vlaanderen en hoogleraar aan de Katholieke Universiteit Leuven. De manier waarop Vierendeel metalen bruggen ontwierp, was een revolutie in de metalen bruggenbouw. Er werden vele Vierendeelbruggen gebouwd, ook in Frankrijk, de VS, China en Japan.
 
|accessdate=2013-07-02
 
|accessdate=2013-07-02
}}</ref> van de spoorwegen met nog één er vlak naast en slechts ietsje verder de [[Colomabrug]], vanwaar het gekende boottripje naar [[Planckendael]] de Duiker passeert. Deze [[wp:Duiker (kunstwerk)|duiker]] te [[Muizen]] is een [[wp:Onderleider|sifon]] waardoor de [[wp:Barebeek|Barebeek]] vanuit [[Mechelse rand#Hofstade|Hofstade]] onder de Vaart heen in het dierenpark en naar de [[Dijle (rivier)|Dijle]] vloeit.<ref name="BbBD">{{Citeer web
+
}}</ref> van de spoorwegen met nog één er vlak naast en slechts ietsje verder de [[Colomabrug]], vanwaar het gekende boottripje naar [[Planckendael]] de Duiker passeert. Deze [[wp:Duiker (kunstwerk)|duiker]] te [[Muizen]] is een [[wp:Onderleider|sifon]] waardoor de [[wp:Barebeek|Barebeek]] vanuit [[Mechelse rand#Hofstade|Hofstade]] onder de Vaart heen in het dierenpark en naar de [[Dijle]] vloeit.<ref name="BbBD">{{Citeer web
 
|url=http://www.vlaamsbrabant.be/binaries/DBBP-BarebeekBenedendijle-1-Basisinventarisatie_tcm5-11873.pdf
 
|url=http://www.vlaamsbrabant.be/binaries/DBBP-BarebeekBenedendijle-1-Basisinventarisatie_tcm5-11873.pdf
 
|titel=Deelbekkenbeheerplan Barebeek/Benedendijle – Doelstellingennota Basisinventaris
 
|titel=Deelbekkenbeheerplan Barebeek/Benedendijle – Doelstellingennota Basisinventaris

Let op: alle bijdragen aan Mechelen Mapt worden geacht te zijn vrijgegeven onder de Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (zie Mechelen Mapt:Auteursrechten voor details). Als u niet wilt dat uw tekst door anderen naar believen bewerkt en verspreid kan worden, kies dan niet voor "Pagina opslaan".
Hierbij belooft u ons tevens dat u deze tekst zelf hebt geschreven of overgenomen uit een vrije, openbare bron.
Gebruik geen materiaal dat beschermd wordt door auteursrecht, tenzij u daarvoor toestemming hebt!

Annuleren Hulp bij bewerken (opent in een nieuw venster)

Op deze pagina gebruikte sjablonen: